Arbeidsmigranten

21 februari 2019

College vraagt na drie maanden niks doen, alsnog uitstel aan Gemeenteraad inzake arbeidsmigranten.

Na drie maanden van stilte rond het arbeidsmigrantenvraagstuk komt het College met de vraag aan de Gemeenteraad om opnieuw te kijken naar het vraagstuk. Via een procesvoorstel waarin dingen worden gesteld die drie maanden geleden ook al duidelijk waren. PvdA Bodegraven-Reeuwijk kan niet anders dan concluderen dat er niets is terecht gekomen van de belofte van het College om met een nieuw voorstel te komen dat samen met de inwoners gemaakt zou worden. Zoals genoemd in het raadsbreed aangenomen amendement van 14 november 2018. Sterker nog, het college vraagt extra uitstel om eerst met de raad in gesprek te gaan. Wederom worden de mensen waar het echt om gaat WEER overgeslagen namelijk de inwoners en arbeidsmigranten Wanneer gaat het college nu een keer leren van haar fouten? En echt in gesprek met de mensen waar het om gaat in plaats van om de pot heen draaien en te hopen dat niks doen de oplossing is. Uit het eerste inwonerspanel-onderzoek blijkt dat de inwoners van Bodegraven Reeuwijk graag worden betrokken en mee willen praten. Maak hier dan ook gebruik van!

Met vriendelijke groet,
Monique Jonker Verbakel