Door Lisbeth Hertogh op 22 maart 2017

Boomplantdag

Vandaag hebben we met vereende krachten 100 bomen geplant in onze gemeente. Leerlingen van onze basisscholen, gemeentewerken en leden van de raad. Vorig jaar, bij de begrotingsbehandeling, heeft de PvdA gevraagd om elk jaar 100 bomen te planten. Als tegenhanger voor een droef verhaal over de gemeentebegroting. De wethouder heeft dit sportief opgepakt en een heel leger aan gemeenteambtenaren heeft de scholen en de rest van de gemeenteraad gemobiliseerd om op diverse plaatsen bomen te planten. En we hadden er nog prachtig weer bij ook!

Symboolpolitiek? Natuurlijk! Maar symbolen zijn zo belangrijk voor een gemeenschap. Ze zijn herkenbaar, eenvoudig en beeldend. Ze zeggen zoveel meer, voor zoveel meer mensen, dan ingewikkelde beleidsmatige verhandelingen. En deze 100 bomen zeggen dat wij aandacht hebben voor een gezonde groene omgeving waarin onze kinderen opgroeien en onze ouderen plezierig vertoeven als zij van hun welverdiende rust genieten. En natuurlijk ook voor iedereen daar tussenin… Groen staat voor zuurstof, essentieel voor het leven.

En de komende jaren planten we elk jaar 100 bomen erbij!

Standpunt De kwetsbare buitengebieden verdienen bescherming tegen vervuiling en verzakking. Geen concessies. Strenge aanpak snel, zwaar en breed verkeer in Plassengebied en behoud NNN (Natuur Netwerk Nederland) en Natura 2000 gebieden. Standpunt voor mijn kern De participatie van onze inwoners moet altijd aan het begin van elk plan starten, open en transparant.

Meer over Lisbeth Hertogh

Waar ben je naar op zoek?