Door Lisbeth Hertogh op 22 maart 2017

Boomplantdag

Vandaag hebben we met vereende krachten 100 bomen geplant in onze gemeente. Leerlingen van onze basisscholen, gemeentewerken en leden van de raad. Vorig jaar, bij de begrotingsbehandeling, heeft de PvdA gevraagd om elk jaar 100 bomen te planten. Als tegenhanger voor een droef verhaal over de gemeentebegroting. De wethouder heeft dit sportief opgepakt en een heel leger aan gemeenteambtenaren heeft de scholen en de rest van de gemeenteraad gemobiliseerd om op diverse plaatsen bomen te planten. En we hadden er nog prachtig weer bij ook!

Symboolpolitiek? Natuurlijk! Maar symbolen zijn zo belangrijk voor een gemeenschap. Ze zijn herkenbaar, eenvoudig en beeldend. Ze zeggen zoveel meer, voor zoveel meer mensen, dan ingewikkelde beleidsmatige verhandelingen. En deze 100 bomen zeggen dat wij aandacht hebben voor een gezonde groene omgeving waarin onze kinderen opgroeien en onze ouderen plezierig vertoeven als zij van hun welverdiende rust genieten. En natuurlijk ook voor iedereen daar tussenin… Groen staat voor zuurstof, essentieel voor het leven.

En de komende jaren planten we elk jaar 100 bomen erbij!

Ik ben Lisbeth Hertogh – van der Laan en de PvdA is mij met de paplepel ingegoten. Mijn oma en opa, mijn oom en tante en mijn ouders waren lid zolang ik me kan herinneren. Tante ook actief als gemeenteraadslid in Gouda en later in Reeuwijk. Het is gewoon mijn partij. Natuurlijk ben je het

Meer over Lisbeth Hertogh