En gelukkig is daar nog uw sociale en lokale PvdA,

11 februari 2018

Net zoals alle andere partijen heeft de PvdA de zorgzame en gezonde samenleving hoog in het vaandel. En wie is er nu tegen veiligheid….. Daar hoeft echt helemaal niemand aan te twijfelen. Waar zit dan het verschil, waar kan u dan bij ons voor kiezen is de terechte vraag. En dat zijn heel concrete punten zodat u de zekerheid hebt dat daar ook zichtbaar en voelbaar aan gewerkt wordt.

Punten als de introductie van de Kaaspas. Een pas voor mensen met een smalle beurs die korting krijgen waar dat nodig is om volwaardig te participeren in de samenleving. Voor zorg, sport, school etc. Waar betalen we dat van: er is een flinke pot die jaarlijks door de Rijksoverheid wordt bijgevuld, dat zijn de “Klijnsma-gelden” en die moeten door de gemeente gereserveerd worden voor “armoedebeleid”. Het zal glashelder worden voor iedereen wie recht heeft op deze Kaaspas en zo net even dat duwtje in de rug krijgt om er op uit te gaan.

Ook gaan we de winkeltijden vrij geven. Onze ondernemers zijn mans(vrouws= mens) genoeg om zelf te besluiten wanneer ze open of dicht zijn. Onze ondernemers zijn ook wijs genoeg om dat per wijk of gebied samen af te spreken zodat er een goed winkelaanbod is op de tijden die de klanten willen!

En wat denkt u van de Huizen van Alles? Die moeten “smoel” krijgen. Daar gaan we ook een mobiel gemeenteloket in plaatsen. Daar zijn spreekuren van raadsleden en wethouders, maar ook van Ferm Werk en het Sociaal Team. Daar gaat in Reeuwijk de bibliotheek voor de kinderen weer naar toe zodat jong en oud elkaar blijven ontmoeten, om maar eens wat belangrijke dingen te noemen. En u weet vast wel meer activiteiten die u daar graag ziet gebeuren.

Kortom, concrete plannen die u zeker zullen aanspreken. We hebben er nog veel meer! Ze staan op onze website(bodegravenreeuwijk.nl) en op onze facebookpagina(pvda bodegraven reeuwijk), of u neemt gewoon contact met ons op dat dan praten we er over,

Lisbeth Hertogh- van der Laan en Monique Jonker- Verbakel.

(Column in de Kijk)