Berouw komt na de zonde, maar dat is te laat!

7 maart 2022

“Onderhoud aan wegen is uitgesteld, het geld is op”. Quote wethouder Oskam in het AD van de afgelopen week. Overal in onze gemeente wordt noodzakelijk onderhoud aan de wegen uitgesteld. Vooral op de wegen in het buitengebied. Wat het nog treuriger maakt, want deze wegen worden snel gevaarlijk voor het langzame verkeer als het asfalt slecht wordt. Ook het (her)planten van bomen loopt nu achter.
En wat gebeurt er in Reeuwijk-Brug? Daar wordt de enige uitvalsweg eerst tot lokale schande gemaakt door er jaren rood-witte palen op te zetten, waar goed functionerende verkeerslichten werden gesloopt, fietsen tussen de auto ‘s moesten rijden om de snelheid uit het verkeer te halen. En dit allemaal om de nieuwe Randweg tot favoriete route te maken voor mensen die langs Reeuwijk rijden.
Nu worden er miljoenen tegenaan gegooid om het fietspad op te heffen, een tweede voetpad aan te leggen, om zgn. verblijfsplaatsen te creëren voor….geen idee. En om dit alles mogelijk te maken worden alle bomen gekapt. Daarvan werd gezegd: ze doen het niet goed. Maar uiteindelijk bleek dat ze niet verplaatst konden worden, wat iets heel anders is.

Dit is maar 1 van de vele voorbeelden van geld dat over de balk werd gegooid de afgelopen 4 jaren. En nu, op de valreep van de huidige coalitie, moeilijk doen over de noodzakelijke vervanging van een deel van het gebouw van ons Streekmuseum? Dat is alleen maar pure verkiezingsretoriek. Het gaat hier om een gemeentelijk gebouw dat al vele jaren met succes wordt onderhouden en geëxploiteerd door vrijwilligers. Maar wat ook al jaren op de rol stond om er iets aan te doen en nu echt zo slecht is dat het een schande is om daar mensen te moeten ontvangen. Niet zo gek, want het was voor 5 jaar gezet en staat er nu al ruim 15 jaar.

De gemeente moet maar eens aankloppen bij VOTA, vrijwilligers in onze gemeente die helpen bij het op orde brengen van het huishoudboekje!

Lisbeth