Door Lisbeth Hertogh op 12 september 2016

Denkfouten Randweg Reeuwijk-Brug

Vooruitlopend op de evaluatie Randweg/VCP Reeuwijk-Brug willen wij jullie een aantal zaken al voorleggen. Ze zijn ons opgevallen, soms door eigen waarneming, soms in gesprekken met gebruikers, soms in gesprek met het wijkteam. Soms zijn er vragen, soms zijn er ook oordelen en soms zijn er al voorzichtige suggesties. Uit ieders reacties hopen we nog meer informatie op te halen.

In de Commissie Ruimte van 11 oktober evalueren we de Randweg. Dit kan o.i. niet los van de evaluatie van het Verkeerscirculatieplan (VCP) in Reeuwijk-Brug. Inspraak is mogelijk op de woensdag daarvoor.

Onze indruk is dat het VCP essentiële “denkfouten” bevat. Het VCP is er niet om de Randweg te accommoderen en te legitimeren, het VCP is er om het verkeer in de leefgemeenschap van Reeuwijk-Brug voor iedereen, overal, te optimaliseren. Lees hier meer

Standpunt De kwetsbare buitengebieden verdienen bescherming tegen vervuiling en verzakking. Geen concessies. Strenge aanpak snel, zwaar en breed verkeer in Plassengebied en behoud NNN (Natuur Netwerk Nederland) en Natura 2000 gebieden. Standpunt voor mijn kern De participatie van onze inwoners moet altijd aan het begin van elk plan starten, open en transparant.

Meer over Lisbeth Hertogh