Door Lisbeth Hertogh op 28 mei 2015

Geen armoedebeleid voor kinderen

Knap staaltje regenteske besluitvorming: in Bodegraven -Reeuwijk hadden de kinderen uit gezinnen met een minimumloon recht op een bijdrage voor het voetbal, de PC of de schoolfiets. Dit recht is hen ontnomen door de gemeenteraad. Dit recht is vervangen door een gunst: “het Sociaal team kan als daar een signaal voor komt tot de conclusie komen dat een gezin een beroep kan doen op een nieuw Noodfonds”. Kan doen…. Want het is volstrekt onduidelijk wie wat kan krijgen. Kortom, de minima mogen opnieuw hun hand gaan ophouden, en afwachten. Dat is bedelen! Zelfstandig gebruik maken van heldere regeling is er niet meer bij, en dat in een wereld waarin van de inwoners verwacht wordt dat ze steeds meer zelf het heft in handen nemen. Dat 50 gezinnen dat recht nu moeten missen spreekt de heren ( ja allemaal heren!!!) van CDA, BBR, CU, SGP en GL niet aan.
Een schande! En dat in een tijd waarin steeds meer gezinnen onder de armoedegrens moeten leven.

In de link vind u de ingediende motie die alleen gesteund is door de fracties van VVD en D66.

2015-5-27-Mo-PvdA-Armoedebeleid

Standpunt De kwetsbare buitengebieden verdienen bescherming tegen vervuiling en verzakking. Geen concessies. Strenge aanpak snel, zwaar en breed verkeer in Plassengebied en behoud NNN (Natuur Netwerk Nederland) en Natura 2000 gebieden. Standpunt voor mijn kern De participatie van onze inwoners moet altijd aan het begin van elk plan starten, open en transparant.

Meer over Lisbeth Hertogh